Můžete si přát, ale nemusíte kupovat – Seznamy přání v online obchodech
Online obchody jsou obrovským trendem dnešní doby. Lidé si oblíbili nakupovat z pohodlí domova, bez stresu z množství cizích lidí kolem nás, bez nutnosti dojíždět do dalekého obchodního centra… Večer nebo kdykoliv jindy si můžeme popadnout notebook, nebo mobilní telefon a projíždět naše oblíbené obchody, jestli náhodou není náš oblíbený kousek ve slevě. Hledání věcí, které se nám zrovna líbí může zabrat čas. Proto si je někteří hází do košíku a nechávají je tam s myšlenkou, že se tam brzy vrátí a věc si třeba koupí. Jenže většina online obchodů negarantuje, že věci v košíku zůstanou navždy. Obvykle je tam lhůta po kterou vám obchod vámi vybranou věc rezervuje. Až tato doba vyprší, věci se vám z košíku odstraní, aby mohli být nabízeny dalším zákazníkům.
V některých online obchodech je možné využít takzvaného wishlistu, neboli v českém překladu seznamu přání https://svetpokladu.cz/wishlist/. Tam si můžete naskládat věci, které se vám líbí a budou tam drženy do té doby, dokud je neodstraníte, nebo nekoupíte. Tato funkce není příliš vhodná pro obchody s oblečením. Protože každý z nás by si tam naházel kvanta oblečení, ale kusy, které vám jsou rezervovány, již nemohou být nabízeny ostatním. Tím by obchod přišel o dostupnost určitých kusů oblečení a tím i o tržby. Seznamy přání se uplatňují třeba i u videoher.
Například herní platforma Steam vám nabídne možnost si dát do seznamu přání jakýkoliv vydaný titul. Dokonce nabízí I tituly, které ještě nebyly vydány, ale jejich den vydání se blíží. Seznam přání má vlastnost toho, aby přiměl zákazníka si vzpomenout na to, že vlastně něco na té stránce bylo a chtěl/a jsem si to koupit. Jestli si určitou věc zákazník koupí či ne je čistě na jeho uvážení. Seznamy přání se dají využít i jakožto nástroj pomoci. A to ve smyslu, že můžete poslat nebo vyfotit svůj seznam přání komukoliv, kdo si neví rady s vánočním či narozeninovým dárkem pro vás.